Lees hier onze blogs!

Netwerkborrel Robuust

Donderdag 3 oktober namen Mirjam Struijk-Doornweerd en Linda Wienk van Eshuis Juristen de zzp’ers van Robuust mee in de wondere juridische wereld! Via een aansprekende casus hebben zij ons meegenomen in de aandachtspunten rondom arbeidsrecht, ondernemingsrecht en het contractenrecht. Een speciale dank aan Wouter en Saskia Schröder van Schröder Interieurs voor het warme welkom en het beschikbaar stellen van deze unieke locatie! 

Onderwerpen die besproken zijn:

  • Wat regel je in een LOI bij een bedrijfsovername?
  • Waar moet je op letten bij een Due Diligence-onderzoek?
  • Opvolging en nazorg: hoe organiseer je zaken na een overname, zowel op personeelsgebied als op andere vlakken?

 

Uiteraard is er ook aandacht besteed aan de recente ontwikkelingen die gelden voor de zzp’ers zelf. 

Gelijkgestemden, business, inspiratie, nieuwe informatie…het was er allemaal. We doen het met z’n allen.

Ben jij benieuwd wat Robuust voor jouw carrière kan betekenen? Neem dan contact met ons op! 


Succesvolle bijeenkomst Robuust

Met een groep van 15 zzp’ers hebben we namens Robuust Interim Professionals op 25 april wederom een succesvolle bijeenkomst georganiseerd.

Naast een aantal bekende gezichten waren onder de aanwezigen een 4 tal nieuwe professionals aanwezig welke zich aan de groep hebben voorgesteld.

Middels een woord van welkom door Martijn Evers, waarin hij de aanwezigen meenam in de reis die Robuust de afgelopen maanden heeft gemaakt middels een diversiteit aan opdrachten binnen het werkgebied van Oldenzaal, Deventer, Zwolle, Drachten, Hoogeveen, Almelo en Enschede. Robuust timmert met haar zzp’ers en andere betrokkenen aan weg en gaat verder op de ingeslagen weg.

Vervolgens nam Julia Olde Hendriksman (BI consultant van Road 2 BI) het stokje over middels een inspirerende presentatie in de wereld van Power BI en data. Met vragen als:
- Hoe kan je de prestaties van je bedrijf monitoren?
- Hoe zorg je voor een hoge data kwaliteit?
- Hoe presteer je ten opzichte van andere bedrijven?
- Hoe verbeter je je processen met behulp van stuurinformatie?

Maar ook:
- Hoe kan Business Intelligence worden ingezet om de marktvraag naar producten te voorspellen?

Op al deze vragen had Julia een antwoord. En dat niet alleen: we hebben ook het gesprek gevoerd over de toekomstverwachting van de Business Intelligence (AI).

Gelijkgestemden, business, inspiratie, nieuwe informatie…het was er allemaal op 25 april!

Robuust bestaat één jaar!


We zijn een jaar onderweg met Robuust Interim Professionals. Een eigen gezicht voor het interim werk dat op ons pad komt in finance, business control, HRM en directievoering.

Het was een tof en bewogen jaar. Wanneer we terugkijken zien we de vele betekenisvolle stappen die we gezet hebben. Mooi dat dit robuuste initiatief al in zo’n korte termijn goede mensen bij elkaar brengt en elkaar ook verder helpt. Verbinden en elkaar helpen is mooi en vanuit die gedachte mooie dingen doen bij opdrachtgevers is super.

Inmiddels is onze ZZP-pool gegroeid naar 20 interim financials/controllers. Naast het succesvol invullen van diverse tijdelijke vacatures bij opdrachtgevers of specifieke vraagstukken hebben we dit jaar drie bijeenkomsten georganiseerd met deze pool. Tijdens die bijeenkomsten hebben we vakkennis, werkervaringen en ontwikkelingen (CSRD, Mobiliteit) met elkaar gedeeld in een informele sfeer.

We kijken uit naar nieuwe én vertrouwde samenwerkingen in het komende jaar! 🥂

En als je nou denkt: “die professional van Robuust is een goeie, daarvan wil ik er wel een tijdje een van in mijn team”: Neem dan contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden!

Wij gaan ook in het nieuwe jaar door met waar we als Robuust goed in zijn: Het helpen en ontzorgen van klanten met een hulpvraag of invullen van (tijdelijke) behoefte aan goede mensen. We hebben er onwijs veel zin in!

Een half jaar Robuust


We zijn een half jaar onderweg met Robuust Interim Professionals. Met een mooie diverse groep aan ondernemers sprongen we in het diepe....

En inmiddels hebben we een groep van circa 10 interim financials/controllers en kunnen we spreken van een succesvol half jaar met mooie klussen welke nog onderhanden zijn of inmiddels zijn afgerond. Met deze groep hebben we 2 bijeenkomsten georganiseerd waarin we elkaar hebben leren kennen, onze expertises uitgewisseld en vooral onze gezamenlijke kansen in de diverse netwerken waarin eenieder zich bevindt.

Tijdens de kick-off van Robuust in maart besloten we gelijk om periodiek een netwerkborrel te organiseren voor (aanstaande) ZZP’ers die zich in het Robuust-netwerk bevinden. Om te netwerken, kennis te delen en gewoon voor de gezelligheid. Vakinhoud en kennis uitwisselen, nieuwe ontmoetingen, bijpraten en een borrel drinken. Tijdens onze netwerkborrels willen we ook altijd een inhoudelijk thema aanstippen, tijdens de laatste bijeenkomst werden we bijgepraat over de ontwikkelingen rondom duurzaamheid. Tijdens de borrel zetten we alweer de volgende plannen in gang. Mooi hoe zoiets op zo'n avond kan gaan. En zo zien we weer dat verbinding ook weer een vorm van innovatie is. Zie jij dit ook zo? Meld je dan bij Joost Nollen of Martijn Evers als je interesse hebt om aan te sluiten.

Waarom jij ZZP'er bij Robuust wil worden

Wij merken de afgelopen jaren een toenemende vraag naar het tijdelijk kunnen inhuren van controllers, bedrijfseconomen, bedrijfskundigen, HR-professionals en salarisspecialisten. Om vakkennis toe te voegen aan een project óf tijdelijk te helpen bij het uitvoeren van specifieke werkzaamheden. En we merken ook dat veel financiële specialisten toe zijn aan een volgende stap in hun loopbaan en de sprong willen wagen naar een baan als zzp’er. Spannend, want daar komt natuurlijk veel bij kijken. Vragen zoals “is het de moeite waard om zzp’er te worden?”, “hoe vind ik klanten”, “is het niet moeilijk om het allemaal zelf te regelen?” en “kan ik dat wel?” zorgen voor twijfel.

Als Robuust komen wij natuurlijk veel in aanraking met financiële specialisten in loondienst als zzp’ers, dus gingen wij voor jou op onderzoek uit. Misschien werk jij momenteel in loondienst bij een bedrijf en droom je er wel eens over om voor jezelf te starten. In deze blog geven wij jou vier redenen om zzp’er in de financiële sector te worden en je aan te sluiten bij Robuust.

Ondernemen in onzekere tijden

Het zijn onzekere tijden voor veel ondernemers. Grondstofprijzen die maar blijven stijgen, een schreeuwend tekort aan personeel, loonkosten die verder toenemen, energiekosten welke een grillig verloop kennen en een onzekere afzet -en inkoopmarkt.
De wereld verandert snel en dat vraagt om flexibel ondernemen. De gekozen strategie voor 2023 is dan ook een leidraad en geen vaststaand gegeven. In deze onzekere tijden moet je namelijk snel kunnen schakelen om de concurrentie voor te zijn en financieel gezond te blijven. Vraagstukken waar menig ondernemer in deze tijd mee te maken heeft zijn:

  • Moet ik wel of niet investeren in mijn machinepark?
  • Dien ik een hogere voorraadpositie in te nemen om nee verkopen te vermijden?
  • Wat doen mijn afnemers qua orderintake?
  • Ben ik wel de preferred employer voor mijn huidige en toekomstige werknemers?
  • Wat gaat mijn marge en daarmee verdienmodel de komende tijd doen?
  • Ben ik voldoende in staat om mijn verplichtingen vanuit de geboden Corona-steunmaatregelen tijdig te voldoen?
  • Kan ik de betalingen van het vakantiegeld en aanverwante sociale lasten wel voldoen in mei en juni van dit jaar?